Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Ons profiel

Wie zijn wij?
De Oudvaart is een van de scholen van KYK. Bij ons staat persoonlijke ontwikkeling centraal door plezier, samenwerken, verantwoordelijkheid en creativiteit. Onze missie is dan ook: goed onderwijs voor alle kinderen! We werken volgens de 3 kernwaarden: samen goed onderwijs, gepersonaliseerd onderwijs en onderwijs inhoudelijk een sterk curriculum.

De KYKscholen hebben gezamenlijke uitgangspunten:

Open voor iedereen
Wij staan open voor alle kinderen en jongeren, ongeacht hun mogelijkheden, godsdienst of cultuur. Juist verschillen geven kleur aan het onderwijs. Ook luisteren we goed wat de samenleving van ons vraagt en formuleren we passende antwoorden op deze vragen.

Oog voor verschillen
Elke leerling is anders. Met onderwijskundig, pedagogisch en didactisch maatwerk spelen we zo goed mogelijk in op deze verschillen. Onze leerkrachten verstaan hun vak en halen het optimale uit elke leerling. Dat doen ze in samenspraak met de ouders en andere betrokkenen bij de school. Overigens zijn ook alle medewerkers uniek en daar hebben we oog voor.

Kleurrijk en positief
Wij bieden scholen de ruimte om vanuit hun eigen kracht kleur te geven aan het onderwijs. Elke school heeft zijn eigen positieve uitstraling en profiel, passend bij de doelgroep, de wijk en het team.